CMENTARZ PARAFIALNY

Darmowy licznik odwiedzin

Spotkanie PTEw 20.03.2018

J A P O N I A

Do Japonii udałam się zorganizowaną wycieczką przez Biuro Podróży. Podróż z Warszawy do Dubaju samolotem trwała  6 godzin, a do Tokio dalsze 10 godzin..

Po przylocie do Tokio po krótkim odpoczynku rozpoczęliśmy zwiedzanie stolicy od Pałacu Cesarskiego (z zewnątrz) siedziby władców Japonii zwanym niegdyś Zamkiem EDO. Był on rezydencją: szogunów, centrum biznesowego, świątyń Meiji Jing poświęconą dawnej parze królewskiej oraz Asakusa z okresu EDO. Jest jednym z najważniejszych obiektów shinoistycznyh w Japonii.

Bardzo ciekawie wygląda stolica nocą, gdzie wszędzie można dojechać jedną z czterech linii metra.

Do Kamakury wyjeżdżamy pociągiem.  Była ona siedzibą rządu w okresie XII - XIV wieku. Zwiedzamy miasto oraz wysoki na 13 m posągu Buddy wykonany z brązu. Zwiedzamy także piękny ogród z kwitnącymi hortensjami.

Przejeżdżamy do piątej stacji (2300 mn.p.m.) i na Fuji (3760 m  n. p. m.) - symbolu Japonii.  Podziwiamy najwyższy szczyt we mgle. Po dojechaniu do kurortu w Atami znajdującym się nad Oceanem Spokojnym dwukrotnie skorzystaliśmy z łaźni japońskiej. Po przebraniu się w kimona zostaliśmy zaproszeni na tradycyjną kolację japońską połączoną z warsztatami kulinarnymi.

Po  japońskim śniadaniu wyruszamy w podróż superszybkim pociągiem Shnkasenem do Kioto. Odległość 460 km pokonaliśmy w 1,5 godziny. W Kioto czekały nas same przyjemności. W mieście pełno teatrów muzeów i galerii. Będąc w Kioto trzeba koniecznie zobaczyć dzielnicę Gion. Można tam spotkać Gejszę lub jej uczennicę Maiko. Mimo spacerów uliczkami nie mieliśmy szczęścia ich spotkać.

Po męczącym spacerze braliśmy udział w ceremonii parzenia zielonej herbaty. Mistrz ceremonii opowiedział na co należy zwrócić  uwagę aby herbata miała odpowiedni  smak kolor i konsystencję.

Kolejnym zwiedzanym miastem była Okayama z zamkiem Wron lub Czarnego  Kruka oraz ogród Korakuren zaliczany do najpiękniejszych ogrodów w Japonii. Kolejnym zwiedzanym miastem była Hiroszima gdzie 6 sierpnia 1945 roku zrzucona została bomba atomowa. Obecnie w centrum zrzucenia bomby znajduje się Park Pokoju oraz znajduje się muzeum Bomby Atomowej.

Po wielkim Moście Seto (13,5 km długości) udajemy się do miasta Marugame. Słynie ono z wyrobu tradycyjnych wachlarzy.

Ostatnie zwiedzane miasta połączone w metropolię to: Osaka i Kobe. Do ciekawych zwiedzanych obiektów należy zamek zwany złotym lub brokatowym, którego budowę rozpoczęto w XVI wieku, oraz dzielnica Dotobori pełna klubów karaoke, restauracji, centrów handlowych i targów rybnych.

Na zakończenie pobytu w Japonii zwiedzamy jeszcze jedno z największych na świecie oceanariów . Można tam podziwiać: rekiny, płaszczki, żółwie kareta, pingwiny  oraz rafę koralową.